INFÖR RESAN

Anmälan

Anmälan är bindande. Bokning av resa kan göras via mejl eller telefon. Ange vid bokning: namn på alla resenärer, adress, mobil nummer och mejladress. Betalning sker till anvisat bankgiro eller swish nr. 

 

Avbeställningsskydd

Om avbeställningsskydd önskas ska detta anmälas i samband med bokning. Avbeställningsskyddet är ett extra skydd om det skulle vara så du tvingas avboka din resa. Avbeställningsskyddet kostar 200-300 kr beroende på resans längd. Avbokning måste ske innan resan har startat. Läkarintyg som styrker sjukdom krävs vid avbokning och eventuell återbetalning. Vid resor där evenemangs biljetter ingår, sker återbetalning endast om vi lyckas få sålt dessa.  Vid avbokning tas det ut en avgift på 100 kr samt kostnad för avbeställningsskyddet. Inbetalda avgifter återbetalas snarast.

 

Avbokningskostnader

Vid avbokning som görs tidigare än 30 dagar före avresa tas en kostnad ut motsvarande anmälningsavgiften samt avbeställningsskyddet. Sker avbokning tidigare än 14 dagar före avresa kostar det 25% av resans pris. Vid avbokning som sker tidigare än 8 dagar före avresa kostar det 50% av resans pris. Sker avbokning inom 8 dagar före avresa kostar det 100% av resans pris.

 
Reseförsäkring

Vi rekommenderar att du har en giltig reseförsäkring. Vid resa utomlands är det bra att medta ditt EU-kort om du skulle behöva uppsöka sjukvård, detta EU-kort kan beställas via Försäkringskassan.

 
Resegaranti

Företaget har resegaranti till kammarkollegiet.

 
Betalningsinformation

Betalning för resan görs till Blombergs buss, Bankgiro 5152-8529 eller via Swish nr 1233127453. Tänk på att vid betalning alltid ange följande i meddelande rutan ” datum för utresa + namn på de personer bokningen gäller för”. Tex: 21/11 + Olle Pettersson, Gun-Britt Petterson.

 
Legitimation och pass

Vid resor inom Norden krävs inte pass för svenska medborgare. Däremot bör du ha med dig en giltig legitimation som tex körkort som styrker din identitet. För resor utanför Norden krävs fortfarande pass.

 
Hotell och måltider

På alla våra resor använder vi oss av mellanklasshotell eller hotell med bättre standard. Vid halvpension ingår både frukost och middag i resans pris.  På vissa resor ingår endast hotellfrukost, inga övriga måltider. Om du är i behov av specialkost vänligen meddela detta i samband med bokning. Enkelrum kan erbjudas mot tillägg, meddela detta vid bokning.

 
Inställande av resa

Vi försöker i den mån vi kan att alla resor ska bli av. Om antalet resenärer inte blir tillräckligt kan resan bli inställd detta meddelas senast 14 dagar före avresa.  Om detta skulle ske meddelas detta per mejl eller telefon. Se till att lämna korrekta kontaktuppgifter till oss så att vi kan komma i kontakt med er.

 
Kvarglömda värdesaker och tillhörigheter

Kontrollera noggrant att du fått med dig alla dina tillhörigheter och värdesaker innan du lämnar bussen eller hotellrummet. Lämna aldrig era värdesaker kvar i bussen om ni själva stiger av. Vi på Blombergs buss tar inget ansvar för kvarglömda föremål och värdesaker i bussen, men vi hjälper givetvis till att försöka hitta dessa och återlämna till er. Ta kontakt per mejl eller telefon så snart som möjligt efter hemkomst. Kvarglömda tillhörigheter och värdesaker sparas i en vecka. Mindre föremål kan skickas per post, kunden står då för portoavgift eller hämtar föremålet på plats i Blomberg.

 
Kvalitetspolicy och miljöpolicy 2024-01-01
  • Policyn avser alla arbetsuppgifter från första kundkontakt tills att tjänsten är utförd
    och fakturerad till kund.
  • Vår målsättning är att uppfylla och överträffa kundernas förväntningar och ständigt
    förbättra oss.
  •  Vi ska utföra alla våra uppdrag på ett säkert och kundanpassat sätt
  •  Vi ska alltid ha ett trevligt bemötande mot våra kunder
  •  Vi ska följa alla lagar och regler
  • Att åka buss med oss ska vara mer än en transport, vi vill leverera ett mervärde som man inte får hos andra bolag
  •  Vi skall alltid vara i god tid och om försening uppstår ska vi, så snart som möjligt, meddela kunden detta

Vårt kvalitetsarbete skall på ett naturligt sätt engagera alla medarbetare och underleverantörer. Verksamhetssystemet ska vara ett dagligt verktyg för att styra och leda företaget på rätt sätt i förbättringsarbetet. Vi skall ständigt utvecklas i våra arbetssätt för att lösa uppgifterna på det mest effektiva och rationella sättet. Kunders och myndigheters dokumenterade krav, lagar och författningskrav skall vara i fokus för det dagliga kvalitetsarbetet. Alla medarbetare skall bära sitt ansvar för sin del av kvalitetsarbetet. Alla medarbetare skall ha en täckande och tillräcklig utbildning för sina arbetsuppgifter. Alla rutinbeskrivningar för det praktiska arbetet i och för det administrativa arbetet skall vara dokumenterat på lättförståeligt och beskrivande sätt.